Het goede leven op de eilanden! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu Het goede leven op de eilanden! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu

Het goede leven op de eilanden!

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Hanna Venema en Emma Dijkers

08 Februari 2015 | Thailand, Koh Tao

Palmbomen, blauwe luchten, 30 graden, blauwe zee, prachtige stranden... Moet ik nog even doorgaan? Het is hier fantastisch! En met 'hier' bedoel ik de eilanden in het zuiden van Thailand waar wij de afgelopen 13 dagen zijn geweest.

Bij een reisbureau in Bangkok hebben we de reis naar de eilanden geregeld. Als echte backpackers vertrokken Hanna en ik met de nachtbus van Bangkok naar Chumpon. Eenmaal in de haven van Chumpon aangekomen (3,45) kwamen wij erachter dat de eerste boot naar Koh Tao om 7.00 vertrok, dus hebben we geslapen op houten bankjes in de haven (ook dat is bacpackersstyle en heb ik me hier moeten aanleren: je moet overal kunnen slapen haha). Na een boottocht van drie uur kwamen we aan op ons prachtige resort in Koh Tao. Koh Tao staat bekend als backpackerseiland en de meeste mensen komen er om te duiken en/of snorkelen. Wij kozen voor het laatste en zijn een dag met een tour gaan snorkelen! Was ontzettend gaaf! Niet alleen de vissen en het koraal was prachtig om te zien, ook het bezoekje aan het priveeiland was ge-wel-dig!! Hanna en ik overwinnen al onze angsten hier. Want we zijn zelfs in sharkbay gaan snorkelen waar de kans op het spotten van haaien erg groot was (je wil niet weten hoe mijn gezicht er uitzag toen we een grote vlek in het water zagen. Uiteindelijk bleek dit een handdoek te zijn). Na 4 relaxte dagen op Koh Tao vertrokken we naar het partyeiland Koh Phangan.

Ons verblijf op dit eiland stond vooral in het teken van het voorbereiden, meemaken en nagenieten van de bekende fullmoonparty. Wat een geweldige ervaring! Duizenden mensen feestend op het strand, mojito drinken uit buckets (kleine emmers), neonverf, mensen die sprongen over in brandstaande touwen.. Een geweldige sfeer die we niet gauw zullen vergeten. Die avond hebben we mensen gesproken uit Australie, Canada, Brazile, Frankrijk en Nederland. Gelukkig had de vrouw van het reisbureau in Bangkok ons 'een hangoverday' gegeven de dag na het feest, dus konden we lekker uitslapen (lees Hanna was om 16.00 uit bed) en relaxen. Tenslotte zijn we nog 4 nachten naar Koh Samui gegaan, het grootste en meest toeristische eiland. We verbleven in een levendig plaatsje met veel winkels en uitgaansmogelijkheden. Vanwege ruimtegebrek in onze backpacks is winkelen niet echt een succes, dus hebben we veel tijd besteed aan uitgaan en ook hier diverse leuke mensen ontmoet.

Verder gaat het erg goed met ons. Thailand is een prachtig land, met lekker eten (thais eten is hier lekkerder dan Europees eten. Laatst bestelden we pizza in een restaurant en kregen we diepvriespizza) en lieve mensen. Voor ons huisje in Koh Phangan stonden palmbomen, personeel van de camping sloeg met stokken cocosnoten uit de boom en hebben de cocosnoot zo opengesneden dat wij eruit konden drinken. Heel schattig.

Morgen gaan we met de boot en nachtbus weer richting Bangkok. Daar blijven we een nachtje slapen en vervolgens gaan we richting Chiang Mai, het noorden van Thailand.

  • 08 Februari 2015 - 15:13

    Jeanette :

    wat een beleving! Jullie zijn goed bezig dat handdoek verhaal heken ik met duiken hebben we dat ook weleens wat n tegenvaller hè ! Voor jullie misschien beter dan n haai tegenkomen haha veel plezier dikke x

  • 08 Februari 2015 - 18:20

    Elly:

    Wat gaaf! Volgens mij hebben jullie het goed daar, never a dull moment..... Ga zo door xxxx

  • 09 Februari 2015 - 19:20

    F. Venema (opa Van Hanna):

    Reisverslag gelezen en de foto's gezien. Geweldig hoor ! We zullen jullie volgen en zien de verslagen met belangstelling tegemoet. Groeten van Opa en Oma Venema.

  • 09 Februari 2015 - 20:49

    Gertie:

    Jee, wat een belevenissen!!
    Jullie mogen wel af en toe een beetje uitrusten tussendoor, maar zo te horen hennen jullie daar geen tijd voor! Geniet van alles en ...succes met de volgende avonturen.
    Groetjes uit Hilversum.

  • 09 Februari 2015 - 23:07

    Ann Nieuwkerk:

    Oh meiden toch, wat een fantastisch leven...dit gaan jullie je levenlang herinneren! Deed me denken aan mijn beleving in Malaysia (maart 1994!!!) zo oud is je tante al em! Was daar ook aan het snorkelen en stond oog-in-oog met een echte haai! Hij was maar 1 meter lang, maar toch...ik was ineens klaar met dat onderwatergedoe. Leuk om jullie verhalen te lezen; ik zou zeggen; leven doe je maar 1 keer, enjoy xxx

  • 10 Februari 2015 - 07:00

    Ilona:

    Mocht je doel van dit stukje het jaloers maken van mensen zijn.... Bij mij is her gelukt.. :)
    Heel veel plezier nog!

  • 10 Februari 2015 - 07:46

    Anneke :

    Hallo lieve Emma en vriendin,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen en dat jullie zo genieten!
    Ben ietsje pietsje jaloers !
    Warme groet, Anneke ( buurvrouw)

  • 12 Februari 2015 - 22:06

    Francis:

    Lieve meiden
    Wow, wat klinkt dit goed zeg. Wat vermaken jullie je daar uitstekend, wat een belevenissen.
    Ook ik ben wel een klein beetje jaloers.
    Wat een goeie keus, dat jullie hier heen zijn gegaan, al volgen er nog meer landen hé. Voorlopig zie ik jullie daar genieten. Snorkelen, cocosmelk drinken, die voor je neus worden open gesneden, enz. Dan die lekkere temperatuur.
    Mooie foto's. Echt leuk, dat ik op deze manier mee kan lezen, over jullie reis.
    Liefs van Francis

  • 15 Februari 2015 - 18:10

    Nathalie:

    Wat een prachtige verhalen en foto's. Ik zou bijna mij backpack outfit weer uit de kast pakken. Geniet, geniet en GENIET!!!!

  • 15 Februari 2015 - 22:19

    Kelly:

    Mooi om van de zijlijn te kunnen mee genieten,wat een avontuur! Genietse meiden, liefs van je nichtje kel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna Venema en Emma Dijkers

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7241

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Wereldreis

Landen bezocht: