Een teken van leven! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu Een teken van leven! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu

Een teken van leven!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna Venema en Emma Dijkers

27 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Lieve vrienden en familie,

Daar zijn we dan, in het warme Bangkok! Na het afscheid op Schiphol (met knuffels, cadeaus en een pakketje brieven voor elke week) vlogen we 11 uur en reden we 2 uur met de taxi om in ons hostel de komen. Helaas werd Emma ziek onderweg en kwam het goed uit dat ze een extra broek had in haar handbagage....

Eenmaal aangekomen in ons hostel moesten we even acclimatiseren. Onze kamer is een hok zonder ramen. Bovenaan de muren is het open en voor deze gaten is kippengaas gespannen. De douche is in hetzelfde hokje als de wc, heeft alleen koud water en er vliegen dezelfde vliegjes als op de campus in Brussel. Dit hostel kreeg een hoge beoordeling, dus we gaan maar geen hostels boeken met een lagere beoordeling dan deze ;).

Na een dutje en een douche knapte Emma gelukkig weer wat op en hebben we geluncht in het straatje van ons hostel. Tijdens deze lunch moesten we even bijkomen van alle indrukken. Het ene moment ben je in Nederland, het volgende ben je in Thailand in een compleet andere omgeving: andere mensen, landschappen, geuren en gebruiken. Ik had verwacht dat er veel smog zou hangen en het enorm druk zou zijn met meer dan 8 miljoen inwoners. Dit valt best mee; drukke kruispunten worden afgewisseld met parken. Zo kwamen langs parken waar een lucht hing van een tropische kas uit een dierentuin.

Na de lunch hebben we bij een reisbureau onze reis naar de eilanden geregeld. Als wij daar zijn gaan we naar de 'Full Moon Party'. Dit is een feest op het strand waar heel veel mensen komen, dus gelukkig konden we nog vervoer en een hostel regelen.

Vervolgens zijn Emma en ik naar een winkelstraat (Kao San road) gegaan waar veel backpackers komen. Daar vielen we weer van de ene verbazing in de andere. Van winkeltjes tot gezellige restaurantjes en van verkopers met de meest gekke spullen (Schorpioen op een stokje) tot een rat die rondloopt.

Natuurlijk wilden Emma en ik ook even een echte backpackersoutfit aanschaffen. We hebben allebei een hemdje en een broek gekocht, dus we kunnen onze backpack weer aanvullen. Helaas is m'n broek bij het kruis vandaag alweer gescheurd ;).

Vandaag zijn Emma en ik de stad ingegaan naar de tempels en het grote paleis (zie foto's). Deze waren heel mooi en imposant, maar op de een of andere manier wen je er ook weer aan, als je namelijk de 5e Boeddha tempel ziet, vind je het wel best.

Morgen vertrekken we met de nachtbus naar de eilanden: Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui. Hier zullen wij tot 10 februari verblijven om vervolgens naar het noorden af te reizen.

Liefs, Emma en Hanna

• 27 Januari 2015 - 19:36

Jeanette:

wow helemaal leuk vooral die mooie kamer haha

• 28 Januari 2015 - 07:04

Ilona:

Leuk om te lezen! :) Geniet ervan!

• 28 Januari 2015 - 14:33

Francis:

Gelukkig, dat je weer bent opgeknapt Emma.
    Wat mooi, al die Boeddha beelden, doe mij denken aan Bali. Maar ja, zoals je schrijft Hanna, dan is het wel weer genoeg. O wat heerlijk, dat mooie weer. Hier regent het pijpenstelen.
    Meiden geniet er van. Ik geniet ook van jullie reisverslag.
    Liefs van Francis

• 28 Januari 2015 - 19:27

Mart Bakker, Buurman Van Oma Van Panhuis:

Hoi Hannah,

Als jij iets op het weblog schrijft, print in het in groot letter uit en geef het aan Oma van Panhuis.
    Zo blijft ze op de hoogte en kan zij ook met jullie meeleven.

Fijne tijd.

• 28 Januari 2015 - 19:27

Mart Bakker, Buurman Van Oma Van Panhuis:

Hoi Hannah,

Zo blijft ze op de hoogte en kan zij ook met jullie meeleven.

Fijne tijd.

• 04 Februari 2015 - 14:26

Teunis:

Hoezo, teken van leven...;-)

• 08 Februari 2015 - 11:08

Elly:

Hi Emma, even een groet uit Breukelen. Wij hebben geen facebook, toch krijg ik info via je moeder en jeanette binnen. fijn dat alles goed gaat, zet is wat op jullie weblog, kunnen wij ook genieten haha, liefs van elly en co