Another G'day in Aussie.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu Another G'day in Aussie.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu

Another G'day in Aussie..

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Hanna Venema en Emma Dijkers

24 Maart 2015 | Australië, Port Macquarie

Lieve mensen,

We willen jullie nogmaals bedanken voor jullie lieve en grappige reacties! Want zoals jullie van de blogs genieten, genieten wij van jullie reacties.

Ondertussen zijn we in Australië beland en moeten we weer helemaal wennen aan het 'back to basic' leven, omdat mijn oom en tante ons veel te veel verwend hebben.. Goed, eerst even terug naar Nieuw-Zeeland.

Na Fox Glacier zijn we richting Queenstown vertrokken. Hanna en ik waren allebei helemaal fan van deze plaats: pizza voor 5 dollar, een bruisend uitgaansleven, leuke winkels, een prachtig meer en een geweldige, relaxte sfeer. Queenstown wordt ook wel de adrenaline stad genoemd, omdat je er verschillende heftige sporten kan uitoefenen, zoals skydiven, bungjeejumpen en paragliden. Ik besloot om voor het laatste te gaan. Zonder mijn ouders van te voren op te bellen (mam zou vast 15 kaarsen hebben aangestoken en niet kunnen slapen), zonder Hanna (niet kunnen overhalen, ahhh), maar met gezonde zenuwen liet ik me in een busje naar een berg ter hoogte van 1158 meter rijden. Daar stond Andres al klaar met de parachute. Paragliding is eigenlijk met een parachute (en een professioneel iemand) van een berg af rennen en daarna vlieg je en kun je de parachute sturen. Voor mij ging een Chinees vrouwtje die op de vraag van haar piloot 'Are you ready?' Reageerde met 'NOOOO, I'm scared'. Toen dacht ik: Em, zet even een knop om en ren gewoon die berg af straks, je gaat niet zo stom als die andere vrouw doen. Eigenlijk vond ik het (zelfs met mijn hoogtevrees) totaal niet eng en heb ik de hele vlucht alleen maar een grote glimlach op mijn gezicht gehad. Het was zo'n gaaf gevoel, alsof je echt vliegt. Onbeschrijfelijk, wauw! Omdat wij niet heel zwaar waren (hebben die wandelingen hier toch zijn vruchten afgeworpen haha), hadden we nog tijd over voor de landing. Dus kon Andres nog wat leuke moves met de parachute doen. In het filmpje dat ik heb gekocht zie je me alleen maar lachen en 'wauw', gevolgd door 'wauw' en nog eens 'wauw' roepen. Fantastische ervaring!

Die avond met Hanna gevierd dat ik de sprong had overleefd met een Furgburger. Een waar fenomeen in Queenstown. De hele dag door staat er een rij van zo'n drie kwartier om de bekende 'zo groot als je hoofd burger' te halen. En het was het wachten waard, mmm! Zoals ik al zei, staat Queenstown ook bekend vanwege het uitgaansleven en na wat uitgestorven plaatsen in NZ, hebben we hier meteen drie avonden gebruik van gemaakt. Cocktails werden geschonken uit theepotten, wat er nogal komisch uitzag. De laatste avond de Friese Ruurd ontmoet, waarmee we Nieuw-Zeelandse wijn gedronken hebben (heerlijk! En nee, pap geen ruimte in mijn backpack, dus je haalt maar een flesje bij de Coop in Kockengen ;) ).

Na Queenstown zijn we naar Mount Cook Village gegaan. Dat was even wennen. Van het bruisende Queenstown, naar een dorp zonder kroegen, supermarkt (in het hotel konden we pasta en saus kopen) en winkels. Nadeel was ook dat we slecht weer hadden, waardoor de prachtige Mount Cook, minder prachtig was. We hebben die avond met een Amerikaan een film gekeken en kwamen de volgende dag de Friese Ruurd weer tegen. Met regenpakken aan zijn we met z'n drieën richting de gletsjer en Mount Cook (prachtige berg met laagje sneeuw) gelopen en hebben we er toch nog een gezellige dag van kunnen maken. Vanuit Mount Cook village hebben we de bus naar Christchurch gepakt; het begin- en eindpunt van onze reis over het eiland. De laatste dag in Christchurch hebben we lekker in een park gelegen en nog een rondje door de stad gelopen. De volgende dag ging de wekker om 3:30, omdat we om 7 uur gingen vliegen naar Sydney! We vlogen met Air New Zealand en na vier vluchten met China Airlines werden we verrast met een ander veiligheidsfilmpje (die andere kunnen we wel dromen) in Hobbitstyle, met de echte acteurs en veel goede grappen. Alleen dit is al een reden om naar Nieuw-Zeeland te gaan haha.

Dit keer was Hanna niet als enige de klos. We hebben bijna twee uur moeten wachten op de paspoortcontrole. Ik denk dat er zo'n 400 mensen stonden te wachten en drie mensen de paspoortcontrole uitvoerden, dus dat schoot niet echt op. Toen we eenmaal in Sydney aankwamen, hebben we een shuttlebusje naar het hostel genomen. Ons hostel bevond zich in een levendige wijk (Kings Cross). Ik zal niet teveel uitwijken naar wat voor tenten met wat voor kleur gordijnen en lichten bij ons in de straat bevonden, anders gaan onze ouders zich zorgen maken en dat is nergens voor nodig! De eerste dag in de Sydney naar de Opera House, Harbour bridge en de Rocks gewandeld. Prachtig om te zien! Alsof je een film binnenstapt. Daarna hebben we onszelf verwend met fish and chips in een leuk cafe en vielen we met het licht aan in slaap. De volgende dag zijn we met de trein naar natuurgebied 'the blue mountains' geweest. Toen we uit de trein stapten, pakten 80 Aziaten de toeristenbus naar het uitzichtpunt. Wij deden dit te voet. Eenmaal bij het uitzichtpunt, three sisters, stapten de 80 aziaten weer uit en daardoor werd het uitzichtpunt een ware toeristische attractie. Na een aantal foto's te hebben genomen, zijn we een stuk gaan wandelen en genoten we van het prachtige uitzicht (waar het wat rustiger was).

De volgende dag zijn we naar een reisbureau in Sydney geweest om een aantal activiteiten in Australië vast te leggen. Na heel veel gedoe met creditcards en bankpassen hebben we drie pakketten kunnen kopen. Het eerste pakket bestaat uit drie nachten overleven in Everglades, een natuurpark vlakbij Noosa. We krijgen een tent en kano mee en kunnen marshmallows roosteren. Het tweede pakket bestaat uit 3 dagen en 2 nachten op Fraser island. Dit schijnt DE activiteit te zijn die alle backpackers doen. Het eiland schijnt prachtig te zijn met verschillende meren en stranden. Samen met een groep andere backpackers krijgen we een 4wheeldrive (auto) waarmee het eiland over kunnen schuren. Op het laatste pakket verheug ik me nu al. We gaan naar Whit Sundays, het op een na mooiste strand ter wereld met een zeilboot. We gaan twee dagen zeilen en snorkelen en verblijven in een hostel incl bbq. Klinkt niet verkeerd toch?

Die avond zijn we uitgeweest in Sydney en hebben we verschillende mensen gesproken. 19 maart zijn we een dagje naar Bondi Beach geweest en hebben we genoten van de zon, het strand en.. De surfers! :)

De volgende ochtend (20 maart) hebben we om 7 uur de bus genomen richting Taree. We hebben een busticket van Greyhound voor de gehele oostkust. Zo kunnen we in- en uitstappen waar we willen. We hadden mijn oom (Joss, broer van mijn moeder) en tante (Nuscha) laten we dat we rond 1 uur zouden aankomen. En jahoor, daar stonden ze! Zo leuk en bijzonder om hen weer te zien. We werden meteen verwelkomd met een heerlijke lunch. Omdat Nuscha dansles moest geven, was Joss onze tourguide. Op zijn eigen verjaardag (!!) heeft hij ons een aantal bijzondere plekken laten zien: het geboortehuis van mijn moeder, het oude zwembad, de kerk, de school.. Daarna zijn we doorgereden naar Wingham, een oude plaats met een vleermuisbos. Doordat Joss een aantal keer flink in zijn handen klapte, werden die beesten helemaal dol en was het geluid niet om aan te horen. Daarna zijn we teruggereden naar huis en had Nuscha een heerlijke maaltijd klaargemaakt! Wat hebben we genoten!! Nuscha heeft ons ook foto's laten zien van de bruiloften van Valesca en Youri (nicht en neef) en ondanks dat het op beide dagen erg warm was (Youri's bruiloft was de warmste dag van het jaar), zagen de foto's er prachtig uit! Helaas hebben we Valesca en Youri niet kunnen ontmoeten, maar dat is een reden om weer een keer terug te komen;) Na nog een paar door Joss gebrouwde biertjes te hebben gedronken en birthdaycake te hebben gegeten, hebben we heerlijk in een schoon bed geslapen.

De volgende dag was het alsmaar aan het regenen, dus zijn we bij Joss in de auto gestapt en heeft hij ons weer rondgeleid. We zijn eerst naar Black head en Forster geweest. Het prachtige strand van Forster kon ik me nog goed herinneren, alleen jammer van het weer.. Voordat we onze eerste meatpie hadden gegeten, gooide Joss een stok in de struik en moesten Hanna en ik 10 minuten bijkomen, omdat we dachten dat het een slang was (grap was dus gelukt..). Vervolgens zijn we naar Harrington gereden. Daar hebben we een stuk gewandeld en een aantal pelikanen gezien. Vervolgens zijn we naar het strand van Crowdy head gegaan. Omdat Joss zijn nieuwe auto 4wheeldrive heeft, kon hij zo het strand op rijden. Voelde heel stoer om zo in een auto het strand over te crossen. Vervolgens nog naar de bekende vuurtoren in Crowdy head gegaan.

Zaterdagmiddag zijn we een biertje gaan doen met Joss in het gebouw van de golfbaan (het vroegere RSL, oma!). Als avondeten had Joss een mega hamburger voor ons klaargemaakt (inclusief bietjes, sla, tomaten, uitjes, gebakken ei, kaas..). Mmmmm

De volgende ochtend met Joss en Nuscha in Taree koffie gedronken en daarna afscheid genomen. We willen hen nogmaals bedanken, want we hebben en erg gezellig weekend gehad en zijn erg verwend!

In Taree hebben we de bus naar Port Macquairie gepakt. Hier zijn we twee nachten gebleven. Het hostel bood een gratis kangoeroetour aan. Helaas zagen we maar één kangoeroe.. De volgende dag weer met deze tour meegegaan en deze keer zagen we er rond de twintig. Heel gaaf om deze beesten in het wild te zien. Ook zijn we naar een koalaziekenhuis gegaan. De vrijwilligers vertelden zeer enthousiast over hun werk en lieten zien hoe de dieren gevoerd werden en opgeknapt waren (na bosbranden, aanrijding of hondenbeet). Het was erg schattig om deze dieren van zo dichtbij te bewonderen.


We gaan vandaag met de bus naar Coffs Harbour en daarna door naar Byron Bay! Of we genieten? Absoluut! 'We gaan nog niet naar huis, nog lange niet..'

Cheers mate!

  • 24 Maart 2015 - 09:50

    Sylvia:

    Oh oh oh wat een verhalen weer......wat zullen jullie hier nog lang van na genieten. Wat een stoere meiden. Doen jullie toch allemaal maar. Dikke kus...Syl.

  • 24 Maart 2015 - 15:50

    Tante Ann:

    Ben niet vaak jaloers...maar NU WEL!!! Geniet van jullie verhalen hoor, have fun gilrs! x tante Ann

  • 24 Maart 2015 - 19:58

    Jeanette En Aart:

    En dan te bedenken dat jullie nog 5 weken hebben! Have fun en tot het volgende prachtige verhaal xxxxxxxx van ons 2 tjes

  • 24 Maart 2015 - 23:05

    Elly En Co:

    Wat hebben we weer genoten van jullie belevenissen en foto's.
    krijg spontaan heimwee! Geniet nog lekker dames, en gedraag je.... Niet! Xxxx

  • 25 Maart 2015 - 09:35

    Francis:

    Wat beleven, en ondernemen jullie veel. Zo afwisselend. Het lijkt, of jullie al een half jaar weg zijn.
    Het ontroert mij iedere keer weer, als ik jullie verhalen lees.
    Wow, en dan hebben jullie nog een poosje te gaan.
    Lieve meiden, nog maar even genieten, van al die mooie, spannende dingen die nog komen gaan.
    Kus van Francis




  • 25 Maart 2015 - 19:40

    Margaret :

    Wat geniet ik van jullie verhalen zo enthousiast en blij.

  • 25 Maart 2015 - 23:11

    Richard En Hanneke:

    G'day Sheila's,

    Weer leuke verhalen en foto's zeg. Geniet verder van jullie reis, dan doen wij dat van jullie verhalen. De foto's uit Australie doen ons ook weer terugdenken aan onze backpackerstijd. Een heerlijke en misschien ook wel mooiste tijd om mee te maken, dus zorg ervoor dat jullie ervan blijven genieten!

    Groeten van Richard, Hanneke, Matthijs en Christiaan

  • 28 Maart 2015 - 09:34

    Janneke :

    Oké dit is echt suf! Ik heb me niet ingeschreven voor jullie blog en de laatste vier verhalen gemist, maar oh wat heb ik dit met een glimlach terug gelezen! Wat een levendige schrijfstijl! heel wat lol momentjes ;) superherkenbaar, zeker Azië! Alsof jullie precies hetzelfde als ik meemaken haha. En em die omschrijving van die vrouw bij het paragliden hahah wat moet dat hilarisch zijn geweest!
    Bij deze spreek ik af dat ik me inschrijf voor de nieuwsbrief en ga je nog even mail en em. en last but not least: wat ben ik jaloers!!!!!

  • 28 Maart 2015 - 19:39

    Nina:

    Echt suuuuper leuk
    Ik wil ook vliegen ik ben jaloers!!

  • 28 Maart 2015 - 19:39

    Nina:

    Echt suuuuper leuk
    Ik wil ook vliegen ik ben jaloers!!

  • 28 Maart 2015 - 19:39

    Nina:

    Echt suuuuper leuk
    Ik wil ook vliegen ik ben jaloers!!

  • 29 Maart 2015 - 00:37

    Ilona:

    Ohh... Ik ben nu nog meer jaloers.. Jullie gaan veel dingen doen die ik ook gedaan heb... Lekker toeristisch, maar wat zou ik ze graag nog eens doen! Frasier Island en de whitsundays vond ik supermooi, geniet ervan!

  • 03 April 2015 - 09:00

    Astrid:

    Wat is het nog vers om dit allemaal te horen.
    Spontaan heimwee,
    heerlijk zeg om dit nog een keer te beleven met jullie
    veel plezier xx

    Ben en Assie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanna Venema en Emma Dijkers

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7246

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Wereldreis

Landen bezocht: