Het heerlijke strandleven! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu Het heerlijke strandleven! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hanna Venema en Emma Dijkers - WaarBenJij.nu

Het heerlijke strandleven!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna Venema en Emma Dijkers

13 April 2015 | Australië, Noosa Heads

Lieve mensen,

Dat jullie dit nieuwe verslag kunnen lezen betekent dat we 3 de nachten bushcamp in Noosa hebben overleefd! In ons vorige blog schreef Emma al dat we deze tour zouden gaan doen. We wisten er vooraf niet heel veel over, alleen dat we zouden gaan kamperen, kanoën en dat we zelf eten moesten meenemen. Nadat we samen met Linda, een Nederlands meisje waar we de aankomende weken veel mee gaan reizen, voedsel voor 4 dagen hadden ingeslagen vertrokken we met het busje de bossen in. Eenmaal aangekomen in the middle of nowhere moesten we even omschakelen. Ik vind het hartstikke leuk om in Europa te kamperen, maar hier in Australië is dit toch een ander verhaal. De ranger liet een filmpje zien van een slang (1 meter lang en zo dik als z'n arm) die hier twee weken geleden rondkroop. Dit was niet echt een fijne gedachte toen we in het donker hout moesten rapen voor het kampvuur en 1 nacht met de tent open moesten slapen omdat de rits kapot was. In de omgeving van het kamp was weinig te doen, maar natuurlijk hebben we er wel wat leuks van gemaakt. We hebben twee keer gekanood, heel veel spelletjes gespeeld, film gekeken en gevolleybald. Ook zijn we naar een weiland gelopen, waar we op een paar meter afstand stonden van kangoeroes. Echt super tof! Deze tour was een ervaring om een keer mee te maken, maar uiteindelijk hebben we toch maar de eerste bus terug naar de bewoonde wereld genomen. Hier hebben we eerst 's middags even bijgeslapen, omdat we door de dunne slaapmatjes amper hadden geslapen (ja, we waren heel zielig ;)).

Voordat we in Noosa aankwamen, hebben we ook een aantal andere plaatsen bezocht en daar een heerlijk leven geleid: naar het strand gaan, winkelen, eten en uitgaan. Emma schreef in ons laatste blog dat we naar Coffs Harbour zouden gaan. Daar zaten we in een super leuk hostel dat allemaal gratis activiteiten aanbood. Overdag hebben we met twee Nederlandse meiden gekanood door de botanische tuin (om alvast te oefenen voor Noosa). Ook zijn we met mensen van ons hostel 's avonds naar het strand gegaan om daar te genieten van een kampvuur met marshmallows.

Hierna zijn we naar Byron Bay getrokken. Dit is een kustplaatsje met een hippie-achtige sfeer. De eerste dag hadden we afgesproken met Linda op het strand en daar heb ik voor het eerst in de Australische zee gezwommen. Toen we in de zon lagen op te drogen, zagen we dat de live guard iedereen het water uit haalde omdat er een haai was gesignaleerd. Het mooiste was nog dat er een Australische vrouw vroeg wat er aan de hand was. Toen wij vertelden dat er een haai was gespot, reageerde ze nonchalant en liep ze weer rustig verder.

Na Byron Bay zijn we naar Surfers Paradise gegaan. Dit klinkt als een idyllisch plaatsje met veel surfers, maar niets is minder waar. Het is een toeristische plaats met veel hoge gebouwen en een Zandvoort -achtige sfeer. Hier hebben we wat winkels bezocht en op het strand gehangen.

In de stad Brisbane hebben we ook een leuke tijd gehad. Als echte backpackers hebben we natuurlijk optimaal gebruik gemaakt van de gratis activiteiten. We zijn naar het Queensland Museum geweest, waar we onder andere hebben gezien wat voor dieren hier leven en meer hebben geleerd over de Aborigionals. Daarna zijn we naar het gemeentehuis gegaan, om daar vanuit de top van de klokkentoren te genieten van een uitzicht over Brisbane. We kwamen hier met de oudste handaangestuurde lift van Australië. Ook zijn we in het Brisbane museum naar de expositie over kostuums van de gouden tijden van Hollywood gegaan. We zagen onder andere kostuums uit Cats, Les Miserables en Pride and Prejudice en kostuums die gedragen waren door Grace Kelly, Elizabeth Taylor en Barbara Streisand. Echt prachtig en we zouden echt even terug willen naar die tijd. Ook hebben we gebruik gemaakt van de gratis Ferry, die we hebben gebruikt als rondvaartboot en taxi.

In Brisbane zijn we 's avonds uit geweest met een jongen die we in Byron Bay hadden ontmoet en in Brisbane studeert. Dit werd een komische avond, aangezien het opeens heel hard ging regenen en wij dus helemaal doorweekt aankwamen in een tent waar een feest werd gehouden voor universiteitsstudenten(met de gemiddelde leeftijd van 19 jaar).

Vanuit Brisbane zijn we naar Noosa vertrokken, de plaats van de Bushcamp waar ik aan het begin van het blog over heb geschreven. Ondertussen zijn de laatste drie weken voor ons vertrek naar Nederland aangebroken. We gaan nog twee tours doen (Fraser Island & Whitsunday) en naar Airlie Beach, Mission Beach, Townsville en Cairns. Wij gaan hier nog van genieten, maar hebben ook al zin om jullie allemaal weer te zien!

Liefs,
Hanna en Emma

P.S.
Ondertussen hebben we de Fraser Island tour gedaan, maar daar gaat Emma in het volgende blog over schrijven!

• 13 April 2015 - 07:41

Nina:

Super leuk!! Dat jullie dat durven kamperen waar twee weken geleden een slang heeft rondgekropen! En hebben jullie een foto van de haai? Hopelijk wel!
    Nog veel plezier!

• 13 April 2015 - 08:14

Margaret De Kruif:

Ha meiden,
    Jeetje, jullie maken in 3 maanden mee, waar wij jaren over doen!!
    Geweldige belevenissen en gelukkig geen slang in de tent!

• 13 April 2015 - 13:49

Julia:

Wat is er met mis met 19-jarigen?

• 13 April 2015 - 16:26

Michelle Van Der Wel:

Wooohhh wat een avonturen allemaal! Super gaaf!

• 15 April 2015 - 17:03

Han:

Heerlijk meiden om jullie verhalen te lezen. Wat een ervaringen weer.Nog drie hele weken voor jullie. Volgens mij halen jullie eruit wat erin zit.
    En al die foto,s. Dat wordt straks puzzelen voor een mooi boek.
    Emma, we zullen op familieweekend wel regelmatig over jullie praten. En ik neem er een (of meer) op jou. Dat kunnen wij in de familie wel.
    Nog een mooie afsluiting gewenst van jullie prachtige reis.
    Veel liefs van HAN

• 15 April 2015 - 21:23

Elly:

Lieve meiden, weer enorm genoten van jullie verslag. Alsof het gisteren was dat Co en ik dit ook mochten doen, maar het is alweer 15 jaar geleden! Geniet nog lekker verder...... Liefs van ons

• 21 April 2015 - 09:21

Francis:

Och wat mooi weer Emma en Hanna, om jullie verhalen te lezen.
    Ja, het lijkt mij heel erg leuk, om straks jullie mooie fotoboek, te gaan bekijken.
    Ik wens jullie nog een "mooi staartje" van jullie reis toe.
    Liefs van Francis